Pilot Pen
Ik kijk vaak naar Animal Planet, maar een tijger zoals jou zag ik nog nooit. Nee, geen verdoken liefdesverklaring, wel een van de ludieke complimenten die leerlingen neerpenden tijdens de Internationale Complimentendag. Een actie voor pennenfabrkant Pilot die op enorm veel goodwill en sympathie kon rekenen. En, niet onbelangrijk, zorgde voor een sterkere brand awareness.
2 Complimentenbussen, 14 locaties in België en Nederland en een hoop Pilot-pennen en -stiften. Dat hadden we nodig. De aanleiding? De Internationale Complimentendag. En met Pilots leuze happywriting was de link gelegd.
We tourden met twee gewrapte bussen langs Belgische en Nederlandse (hoge)scholen en pleinen. Het doel? Zoveel mogelijk complimentjes laten neerpennen op de bus. Want per compliment schonk Pilot 10 cent aan een goed doel dat zich inzet tegen pesten op school.
Er werden gretig complimenten geschreven. Ook zetten we online de campagne kracht bij via een landingspagina waarop complimenten gedeeld konden worden. En kondigden we de actie aan met influencers en social ads. De journalisten ontvingen een persbericht waarin we de actie aankondigden. En kwamen ter plekke om al dat moois te lezen en in beeld te brengen.

We vertrokken vanuit Pilots kernwaarde happywriting en bouwden hierrond een sympathieke consumentenactie. Uiterst oprecht dus!


Onszelf een complimentje geven, zullen we niet doen. Maar trots op de resultaten, dat zijn we wel.
Julie, Hendrik-Jozef, Wout, Renee, Veerle, Johan, Katrien en onze stagiairs Ilona, Siel en Simon werkten mee aan deze campagne.
