Vandemoortele
Aah, friet-mayonaise, een Belgische klassieker. Maar hoe overtuig je mensen om die saus ook zelf te maken? En er een eigen twist aan te geven en dat recept bovendien te delen met heel mayonaiseliefhebbend België? Dat was de opzet van Vandemoorteles 101-mayonaises-campagne. Wij smulden en ondersteunden.
Consumenten inspireren en doen participeren. Het vraagt een gerichte aanpak. Eentje waarvoor wij influencers en pers inschakelden.
Influencers inspireren. Dus vroegen wij hen een origineel mayonaiserecept te maken. Een Italian mayo voor Homme Sauvage. Een veganvariant voor Steffi Vertriest. Allemaal in een gepersonaliseerde pot. Resultaat? Instagram-posts die doen watertanden en linken naar de campagnewebsite.
Dezelfde gepersonaliseerde pot voorzagen we voor Belgische lifestyle media. Waar we langsgingen met een heuse mayonaisefoodtruck voor een workshop mayonaise maken. Met een ondersteunend persbericht. Een pop-upmayonaiserestaurant waar deelnemende consumenten en pers van alle creaties konden smullen, zorgde voor een smakelijk slot van deze actie.

Gepersonaliseerde mayonaisepotten, workshops en een slotevent. Niet enkel voor journalisten en influencers, maar ook voor dé doelgroep: de consument.




Heerlijk gesmuld. Tijdens de campagne, maar ook bij het berekenen van deze resultaten:
Public relations
Influencer marketing
Meer dan 400 uploads van recepten door consumenten
Katrien, Julie, Saartje, Niels, Renee, Christine en stagiair Lander werkten – lees smulden – mee aan deze campagne.