Beneo
Op een steenworp van onze eigen kantoren opende rijstzetmeelproducent BENEO een nieuwe productielijn.
Het Wijgmaalse bedrijf BENEO investeerde in een nieuwe productielijn die dit jaar na de pandemie eindelijk officieel geopend kon worden. Deze bijkomende productielijn zorgt voor een verhoging van de productiecapaciteit van hun rijstzetmeel van 50%, terwijl het waterverbruik onveranderd blijft. Hoezo? BENEO investeerde immers tegelijk in een nieuw waterrecuperatiestation dat toelaat om het water dat nodig is voor de productieverhoging, te halen uit het dagelijks verbruikte water. Dit kadert in BENEO’s duurzaamheidsstrategie. Daarenboven kunnen zo enkele tientallen nieuwe jobs gecreëerd worden. Met andere woorden: zeer goed nieuws dat BENEO wou delen aan de hand van een evenement ter plekke, in combinatie met een pr-campagne. Het doel? Enerzijds eigen personeel motiveren met een employer branding campagne en potentiële kandidaten werven, anderzijds alle stakeholders – van omwonenden tot de economische wereld – betrekken in hun ambitieuze plannen.
Remy Communication nam de creatieve en praktische organisatie voor de inhuldiging in samenwerking met BENEO voor haar rekening. Dit gebeurde in de week aansluitend op het weekend van OpenBedrijvendag. Zo verzorgden we het design en de uitvoering van alle promotiemateriaal dat gebruikt werd tijdens de inhuldiging en tijdens de Open Bedrijvendag. We werkten mee een uitvoerige bedrijfsvideo uit, van de eerste brainstorm tot het eindresultaat. Daarnaast maakten we ook banners en affiches die tijdens de rondleidingen uitleg gaven aan de bezoekers over het productieproces van BENEO’s rijstzetmeel. Voor op deze affiches ontwierp onze grafische cel illustraties om deze uitleg te versterken. Alle betrokken stakeholders en relevante journalisten werden uitgenodigd om zelf een kijkje te komen nemen naar de nieuwe productielijn. Roland Vanhoegaerden, Operations Managing Director, nam er het woord en sprak de aanwezigen uit de economische en politieke wereld toe. Achteraf werd er uiteraard uitgebreid tijd gemaakt voor een hapje, een drankje en een leuke babbel. Na afloop van het event werd ook een persbericht uitgestuurd om het nieuws met de overige relevante pers te delen.
Op het event waren uiteindelijk een 100-tal aanwezigen. Zo tekenden Kanaal-Z en ROB-tv present voor een videoreportage, en verscheen het bijbehorende persbericht waar Remy Communication voor zorgde tot nu toe al zo’n 16 keer in zowel regionale, als nationale media waaronder Het Nieuwsblad, Het Laatste Nieuws en De Tijd. Dit zorgde voor een mediawaarde van 69.000 euro waarmee we 6.860.433 mensen bereikten. Een zeer geslaagde campagne dus. Op naar de volgende?!