Jumbo

‘Roll & Write’ in de kijker

In elke spelletjeskast is een puzzel, bord- of gezelschapsspel van het Nederlandse Jumbo te vinden.

Vraag

“Roll & Write”-spelletjes online in de kijker zetten. Dat was de vraag van spelletjesproducent Jumbo. De spelletjes komen in klein formaat waardoor ze makkelijk overal te spelen zijn. Wij lieten de speelse creativiteit van ons team erop los met een succesvol resultaat.

Aanpak

We werkten een online succesverhaal uit in de vorm van een straffe GIF die we op Facebook en Instagram adverteerden. De link in de copy bracht geïnteresseerden naar een unieke landingspagina met een overzicht van de spelletjes. De verkoop booste zodanig dat Jumbo de campagne vertaalde naar het Duits en Spaans. Maar daar stopte het niet. Bij Remy gaan we net dat stapje verder. Daarom trokken we het concept door in een influencer campagne en stuurden we een persbericht uit.

202.369

bereikte mensen

25.894

euro mediawaarde

28,4%

conversieratio

Resultaten

Uiteindelijk bereikten we met de gesponsorde campagne 202.369 personen. De unieke landingspagina had een schitterende conversieratio van 28,4% in Vlaanderen. Daarnaast haalden de drie influencers een bereik van 156.200 kijkers. En de PR-campagne een mediawaarde van 25.894 euro. Als dat geen toffe uitkomst is!