Melitta
Al meer dan 100 jaar staan de koffie, koffiefilters en koffiezetapparaten van het Duitse Melitta alom bekend in de koffiewereld.
Een sterke digitale campagne opzetten voor een sterk merk? Geen probleem voor Remy Communication! Melitta Benz is een held als het aankomt op koffie. In 1908 vond zij de koffiefilter uit en zette haar merk Melitta op de koffiekaart. Offline is Melitta een gevestigde waarde, maar ook een online aanwezigheid is in de 21ste eeuw enorm belangrijk. En dat is nu precies wat wij voor Melitta doen!
Remy ondersteunt de promotieacties van Melitta met strategisch digitale campagnes op verschillende online kanalen. Via Facebook, Instagram, Youtube en Pinterest brengen we het vloeibare goud digitaal tot bij de klant. Het voordeel van koffie? Het is hot! Nieuwe trends zoals Dalgona coffee of pour-over koffie veroveren sociale media. Vooral op Pinterest zijn ze populair. Dubbel voordeel: de doelgroep van Melitta komt perfect overeen met die van Pinterest!
Die voordelen uiten zich ook in warme resultaten. Melitta behaalde maar liefst 5,22 miljoen impressies en bereikte 1,2 miljoen mensen via organische en geadverteerde content op Pinterest. En zoals altijd gingen we net dat stapje verder. Advertenties op andere socialemediakanalen haalden in 2020 meer dan 23.000 mensen naar de website van Melitta.