Sentimo

Televisiecampagne hand in hand met digitale campagne

Sentimo biedt een makkelijke oplossing aan om oude of lelijke radiatoren te pimpen. In enkele eenvoudige stappen bouw je jouw radiator om tot een modern en uniek design op maat gemaakt naar jouw voorkeur. Daarnaast zijn de radiatorcovers nog eens gemakkelijk vast te maken door middel van magneten. Alle elementen zijn aanwezig voor een goede aankoop en vlotte installatie.

Vraag


Sentimo mag een vaste waarde zijn in Nederland, op de Belgische markt is er nog heel wat merkbekendheid-werk aan de winkel! Wij stelden ons dan de vraag hoe we dit op de meest optimale manier konden doen. Uitgangspunt: je moet ZIEN hoe makkelijk het product te integreren is en wat het onmiddellijke effect is in je interieur. We zochten de oplossing in het combineren van een televisie- en digitale campagne. Welke effecten hebben deze twee soorten mediacampagnes op elkaar?

Oplossing


Wanneer je verkeer naar je website wilt krijgen, moet die tiptop in orde zijn. Of moet de website toch zeker gemakkelijk gevonden kunnen worden. De .be site vertrok immers vanuit een ‘Nederland’ versie en moest dus ‘vervlaamst’ worden. We begonnen meteen SEO-analyse van de hele website en aan de hand van deze analyse formuleerden we enkele actiepunten. Daarnaast hebben wij een zoekwoordanalyse uitgevoerd en voegden we meta-titels en -beschrijvingen toe, herschreven we de inhoud van de website SEO-proof en voegden we ook alt-teksten toe aan de afbeeldingen. Een grondige analyse: check. SEO-optimalisaties uitgevoerd: check. Bovenaan verschijnen in Google… check?

Helaas duurt het even voor SEO-aanpassingen effect hebben op de positie binnen Google. Sentimo verscheen nog niet in een goede positie bij het opzoeken van de merknaam of bij het zoeken naar het product. Daarom zijn we ook van start gegaan met een SEA campagne. Een campagne om hoger te verschijnen in de Google zoekresultaten op zowel productgerelateerde termen als het merk Sentimo zelf. Zo komen potentiële klanten direct op de juiste pagina van de website terecht.

What’s next? Een TV-campagne in samenwerking met SBS op de Play-kanalen! Deze reclamespot was zowel op televisie als digitaal twee weken lang te zien en haalden veel vertoningen tijdens de primetime tv-momenten. Zo boostten we de merkbekendheid van Sentimo op de Belgische markt.

7500

organische bezoekers

6200

klikken op advertenties

300%

stijging in conversies

Resultaten

Resultaat? Naast de vele vertoningen die de TV-campagne met zich meebracht, zagen we een enorme stijging in resultaten op de website. Maar liefst 7.500 mensen kwamen via de organische zoekresultaten op de website terecht. Daarnaast klikten er zo’n 6.200 mensen op de online reclamespot en onze Google advertenties. Vooral de zoekopdrachten naar de merknaam ‘Sentimo’ – als gevolg van de brandingcampagne op tv – zorgde voor een stevige boost van de online vindbaarheid. Ten slotte zorgden de websitebezoekers voor een stijging van 300% in conversies. Fantastische resultaten waarbij we kunnen zien hoe televisie en digitaal mooi hand in hand kunnen samengaan.