Chocovit
Studeren, stress en deadlines… Een glaasje Chocovit maakt het nét dat tikkeltje draaglijker. Maar hoe maak je dat duidelijk aan de Vlaamse student van vandaag? Simpel: met een creatieve influencercampagne op TikTok vol authentieke content, boeiende video’s en een vleugje humor.
Chocovit is zoveel meer dan een lekkere chocolademelk. Dankzij de lage vetwaarde en toevoeging van vijf essentiële vitamines is Chocovit de ideale drank om energie te geven en productief te blijven tijdens lange studeersessies. Studenten genieten niet alleen van de heerlijke smaak, maar ook van de voedzame boost die hen nét dat beetje verder helpt. Én als kers op de taart is Chocovit zelfs geschikt als recuperatiedrank na intensieve focusmomenten.
We bundelden de krachten met zes studerende influencers om Chocovit op de kaart te zetten als dé study essential. De opdracht? Een TikTok-video waarin ze laten zien hoe een flesje Chocovit hen helpt tijdens hun studeermomenten. Denk aan "study hacks", "a day in the life" of essentials voor die lange blokdagen. Met een leuke giveaway erbij zorgden we voor extra engagement. We selecteerden een mooie mix aan profielen: groot en klein, maar vooral authentiek.
Zo konden we zowel grote visibiliteit als relevante interactie garanderen. Het resultaat? Een campagne met een engagement dat ruim boven het gemiddelde ligt, heel wat impressies en enkele gelukkige Chocovit-lovers. Daarnaast was Chocovit ook op verschillende campussen te spotten met hun GUIDOOH campus posters. Zo kreeg hun visibiliteit nog een extra boost – pun intended.
Deze campagne toont aan dat echtheid hét geheime ingrediënt is voor succes. Door samen te werken met studenten die dicht bij het leven van hun volgers staan, maakten we Chocovit relevant en geloofwaardig. Authentieke content spreekt aan, prikkelt en creëert interactie – en dat zagen we terug in de cijfers. Chocovit werd niet alleen gezien, maar ook geproefd en geliefd door de doelgroep. Een frisse, creatieve aanpak die bewijst dat de juiste influencers, de juiste boodschap en de juiste tone of voice een wereld van verschil maken.